Suomen Connemarayhdistys ry – vuodesta 1984

Suomen Connemarayhdistys ry on vuonna 1984 perustettu rotuyhdistys, jonka tarkoituksena on kehittää ja tehdä tunnetuksi Suomen connemaraponikantaa sekä käyttö- että jalostusponina. Yhdistyksemme on koonnut yhteen jo moninaisen joukon connemaraponin ystäviä ja jäsenemme muodostavat yhdessä aktiivisen sosiaalisen median yhteisön.

Yhdistys julkaisee jäsenilleen jäsenlehteä, joka ilmestyy kaksi kertaa vuodessa. Jäsentiedotteita julkaisemme tarpeen mukaan. Järjestämme aktiivisesti muun muassa rotunäyttelyitä, koulutustilaisuuksia sekä tapahtumia ja palkitsemme myös vuosittain parhaiten menestyneet ponit kilpailuissa ja näyttelyissä.

Suomen Connemarayhdistys ry tekee yhteistyötä muiden rotuyhdistysten kanssa, esimerkiksi Kansallisen poninäyttelyn järjestämisessä. Yhdistys on myös Suomen Hippos ry:n, PONY:n ja International Committee of Connemara Pony Societies’n jäsen. Lisäksi jäsenille on vuosittainen Connemara Cup -pistekilpailu, jossa palkitaan kilpailuissa parhaiten menestyneet ponit vuosittain.

Connemarauutiset 2018
Jäsentiedote -lehti
Connemarauutiset 1/2029
Connemarauutiset 2/2019

Connemarauutiset -jäsenlehti ja jäsentiedotteet

Connemarauutiset ilmestyy vuosittain. Seuraa sosiaalista mediaa ja nettisivujen ajankohtaisia uutisia, joissa tiedotamme tarkemmin julkaisuajankohdasta. Jäsenlehteä koskevat kyselyt ja lehteen lähetettävät materiaalit vastaanotamme sähköpostitse osoitteeseen: nettisivut.connemara@gmail.com.

Juttuehdotukset ja kuvat

Jutut toimitetaan sähköpostin liitteenä ilman muotoiluja, mieluiten Word-muotoisena tai vastaavan ohjelman tiedostolla. Tekstin voi myös liittää sähköpostiin suoraan. Erota kappaleet toisistaan tyhjällä rivillä. Jos teksti on pitkä, tee muutama väliotsikko. Muista myös kuvatekstit mikäli haluat sellaisia jutun kuvien yhteyteen. Kuvat toimitetaan mahdollisimman isoina tiedostoina, esimerkiksi zip-tiedostona tai käyttäen esimerkiksi jaettua kansiota. Kuvien tulee olla selkeitä ja hyvälaatuisia, myös puhelimella otetut kuvat käyvät, mikäli niiden tiedostokoko on kohtuullinen. Kirjoita selkeästi näkyville kuvatekstit, joista käyvät ilmi kuvassa esiintyvien ihmisten ja ponien nimet.

Myös valokuvaajan nimi tulee olla tiedoissa. Huomioithan, että kaikkiin julkaistaviin kuviin tulee olla kuvaajan lupa niiden käyttöön!

Jäsenten yhteystiedot ja tiedonkulku

Johtokunta toivoo, että kaikki jäsenet, joilla on sähköposti käytössään ilmoittaisivat osoitteen jäsensihteerille. Näin säästetään jäsentiedotteen osalta postikuluja ja tiedonkulku nopeutuu. Myös esimerkiksi muiden rotuyhdistysten järjestämistä tapahtumista, kuten näyttelyistä tai kilpailuista voidaan tiedottaa nopeimmin sähköpostilla.

Seuraa somessa

Yhdistyksen ajankohtaista menoa voi myös seurata sosiaalisessa mediassa Facebookissa sekä Instagramissa.